Prowadzenie salonu fryzjerskiego to nie tylko czysta przyjemność dla tych osób, które z nożyczkami i innymi artykułami fryzjerskimi są za pan brat i mogą realizować swoją pasję. To także ogromna odpowiedzialność i konieczność posiadania odpowiednich cech, które pozwolą na otwarcie salonu, utrzymanie go na rynku oraz osiąganie kolejnych sukcesów przez zespół. Powiada się, że to nie szata zdobi człowieka – jednak w przypadku takich miejsc, jak salon fryzjerski czy kosmetyczny, to właśnie jego wygląd świadczy w największym stopniu o pierwszym wrażeniu klienta.
Jak wiadomo, to właśnie owo pierwsze wrażenie pozostaje na zawsze i kolejne razy oceniane są właśnie przez jego pryzmat. Dlatego trzeba zadbać o to, by salon prezentował się w taki sposób, że klient od razu po wejściu będzie chciał w nim zostać. Profesjonalny wygląd to najlepsza wizytówka salonu. Nawet najlepsze i unikatowe umiejętności stylistów fryzur nie będą miały większego znaczenia, jeśli wnętrze lokalu sprawi wrażenie zaniedbanego, mało profesjonalnego oraz mało estetycznego. Jeśli chodzi o jakiekolwiek studio urody, by wzbudzić zaufanie klienta, musi ono prezentować się schludnie, estetycznie i profesjonalnie.
Wyposażenie salonu fryzjerskiego
Nie od dziś wiadomo, że to małe rzeczy składają się na sukces całości. Wygląd oraz dopasowanie do siebie nawzajem nawet najmniejszych elementów to klucz do sukcesu. Dlatego najważniejsze jest zadbanie o to, by wszystkie sprzęty oraz wykończenie salonu fryzjerskiego było jak najwyższej jakości oraz dobrane z rozsądkiem – to pierwsza i czasem najbardziej decydująca o tym, czy klient skorzysta z usług, wizytówka salonu. Skupiając się na estetyce, nie można jednak zapomnieć o pozostałych, równie ważnych kwestiach: funkcjonalności oraz wygodzie poruszania się po salonie, jak również użytkowania poszczególnych sprzętów i elementów wyposażenia. Salon musi być więc wyposażony tak, by przy estetyce, wywieraniu wrażenia profesjonalizmu oraz funkcjonalności, był przestrzenny oraz łatwy w użytkowaniu. Wszystkie te elementy składają się na jedną całość, którą widzi klient. Wszystko musi więc ze sobą idealnie współgrać – tylko wtedy jest szansa na powodzenie całego przedsięwzięcia.
Wygląd salonu mówi więcej o zaangażowaniu pracowników, niż ich umiejętności zaprezentowane w praktyce. Warto pamiętać o tym, że klient uwielbia czuć się doceniony oraz wiedzieć, że nie jest tylko kolejnym numerkiem z listy do odhaczenia w danym dniu. Należy także pamiętać o tym, że inwestycja w wyposażenie salonu to wydatek, który zwróci się bardzo szybko – nie tylko w postaci pieniędzy za wykonane usługi, ale także w zaufaniu klientów i polecaniu przez nich salonu innym. To najlepszy sposób na budowanie siły swojej marki.
Jak Cię widzą, tak Cię piszą, czyli o pierwszym wrażeniu słów kilka
Zaopatrując salon w meble, nie warto oszczędzać, bowiem powiedzenie o tym, że chciwy dwa razy traci, może okazać się w tym przypadku niezwykle trafne. Wybierając więc meble, warto zdecydować się na te profesjonalne. Nie tylko będą spełniać swoje funkcje bez zarzutu przez długi czas, ale przede wszystkim klienci postrzegać będą salon jako miejsce godne zaufania – skoro właściciel dba o wyposażenie, to bez wątpienia dba także o swoich klientów. Trzeba także pamiętać o tym, że klient chętnie wróci do tego miejsca, z którym ma pozytywne skojarzenia – a na nie składa się między innymi atmosfera panująca we wnętrzu. Na atmosferę składa się nie tylko wygląd, ale także zachowanie pracowników. Im lepsze będą ich warunki pracy, tym chętniej wykonywać będą swoje obowiązki, traktując je jak przyjemność. Jak więc widać, odpowiednie wyposażenie salonu to nie tylko kwestia wywarcia dobrego wrażenia na kliencie – to szereg korzyści dla każdej ze stron. Co składa się kompleksowe wyposażenie salonu fryzjerskiego?
Wyposażenie salonu fryzjerskiego - recepcja, poczekalnia
Tym, co klient widzi w pierwszej kolejności po przekroczeniu progu salonu, jest recepcja oraz poczekalnia. To dwa miejsca, które muszą wywrzeć jak najlepsze wrażenie – klient zniechęcony już na tym etapie raczej nie pozbędzie się pierwszego wrażenia nawet wówczas, gdy dalsza część salonu będzie prezentować się bez zarzutów. Recepcja musi być więc elegancka i stylowa. Jedną z firm produkujących meble do salonów fryzjerskich, które są godne zaufania, jest Ayala. Równie profesjonalnym, co przyjaznym miejscem, jest poczekalnia. Trzeba zadbać o to, by klienci czuli się w niej zrelaksowane oraz bezpieczne. Na tym etapie rozpoczyna się ocena jakości usług salonu.
Wyposażenie salonu fryzjerskiego : konsola fryzjerska, myjnia
Klient już po usadowieniu się na fotelu fryzjerskim zaczyna (świadomie lub nie) wyciągać wnioski. Jeśli zarówno fotel, jak i konsola są stabilne i sprawiają wrażenie solidnych, klient z większym spokojem i zaufaniem odda swoje włosy w ręce profesjonalisty. Podobnie rzecz ma się w przypadku myjki. To miejsce relaksu – by można go zaznać, myjka musi być o odpowiednim kształcie, który w największym stopniu wypływa na poczucie relaksu i komfortu. Trzeba zadbać również o to, by materiał, z jakiego jest wykonana, był trwały i odporny na uszkodzenia. Istotną kwestią jest również to, by wszystkie meble, począwszy od recepcji, poprzez poczekalnię, na fotelach i konsolach oraz myjce kończąc, były w tym samym stylu. Pozwoli to na uniknięcie wrażenia chaosu i przypadkowego doboru poszczególnych elementów, a w dodatku wzmocni wrażenie profesjonalizmu. Warto zdecydować się na to, by całe wyposażenie pochodziło od jednego producenta.
0 Komentarze