Szybko zapada w pamięć, przyciąga, frapuje, miło się kojarzy – pod względem marketingowym dobra nazwa salonu fryzjerskiego może zdziałać przysłowiowe cuda. Dlatego warto poświęcić trochę czasu na dobór adekwatnej nazwy i ubranie jej w ciekawie prezentujące się logo. Kreatywna, a zarazem spójna z innymi elementami wizerunkowymi nazwa to najlepsza droga do tego, aby wyróżnić się spośród setek podobnych do siebie salonów fryzjerskich, a tym samym przyciągnąć do siebie rzesze klientów.
Ciekawe nazwy salonów fryzjerskich
Przechadzając się ulicami miast tudzież po galeriach handlowych, nie sposób nie zauważyć dziesiątek salonów fryzjerskich, mających w nazwie mniej lub bardziej wymyślne imiona damskie. Kolejną popularną tendencją jest umieszczanie w nazwach salonów sformułowań w językach obcych, które nawiązują do branży, przykładowo „beauty hair”, „glamour”, „pretty woman” czy „visage”. W obecnych czasach stanowią one już niestety utarte, banalne kalki językowe, których nie tylko nie należy powielać, czy nawet modyfikować, ale wręcz trzeba przełamywać!
Jeśli chcesz mieć dobrą nazwę salonu fryzjerskiego, która raz usłyszana, zostanie zapamiętana, zaintryguje, przyciągnie klientelę i sprawi, że staniesz się rozpoznawalną marką, postaw na oryginalność! Pomyśl nad niepowtarzalną nazwą, która odżegnuje się od wszechobecnej sztampy. Doskonale sprawdzają się nazwy wyszukane, zaskakujące, lekko prowokujące, wprowadzające pewne novum, ale też nie nazbyt dziwaczne czy kiczowate. A może nazwa z przymrużeniem oka? To także ciekawy trend. Praktyka pokazuje, iż nazwy żartobliwe i przewrotne spotykają się z bardzo pozytywnym odzewem ze strony klientów.
Nazwa salonu fryzjerskiego
Nazwa salonu fryzjerskiego to bardzo ważny element wizerunku marki. Powinna być twórcza i efektowna, nieść ze sobą pozytywny ładunek emocjonalny, frapować i sprawiać, by do Twojego salonu aż chciało się wejść. Kolejna istotna kwestia to spójność nazwy z pozostałymi elementami wizerunkowymi. Znak firmowy, wystrój wnętrza, projekt strony internetowej i profili na portalach społecznościowych, design wizytówek, ulotek, banerów, sposób urządzenia witryny zewnętrznej salonu – wszystko to musi do siebie pasować i wraz z nazwą stanowić jedną całość.
To nazwa nadaje ton, wprowadza w pewien nastrój i wywołuje takie czy inne pierwsze wrażenie wśród odbiorców. Zastanów się więc, co tak naprawdę chcesz przekazać swoim potencjalnym klientom, w jaki sposób chcesz być odbierany i na tej podstawie stwórz unikalną strategię wizerunkową, w której chwytliwa nazwa będzie odgrywała znaczącą rolę.
Chwytliwa nazwa salonu fryzejrskiego
Wielu właścicielom salonów fryzjerskich wydaje się, że długie, złożone z kilku „poważnych i szumnych” wyrazów nazwy dodadzą marce renomy. Zanim jednak zaczniesz tworzyć jakiegoś „słownego tasiemca”, pomyśl, która nazwa będzie bardziej przyjazna dla klientów, czy górnolotne: „Profesjonalne studio fryzur i koloryzacji Beauty, Luxury & Style”, czy może proste i krótkie „Planeta fryzur”?
Z reguły zawikłane, długie nazwy są trudne do przyswojenia i szybko wylatują z głowy. Dla odmiany nazwy krótkie, mocne, jednoznaczne i proste, dużo łatwiej wpisują się w świadomość odbiorców. Prościej też przytaczać nazwę krótką w rozmowach, czy też ogólnie posługiwać się nią w różnych formach komunikacji. Nie popadajmy jednak w skrajności – nazwa nie powinna być również zbyt krótka. Szczególnie należy uważać na skrótowce (np. inicjały), które będąc zbyt surowymi, bezbarwnymi i pozbawionymi charakteru nazwami, wielekroć odstraszają klientów. Rozważając kwestie językowe warto wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy – nazwy, w których występują trudne, zaczerpnięte z obcych języków wyrazy, nie są mile widziane. Niełatwo je wymówić, niechętnie zapadają w pamięć, mogą też komplikować pewne sytuacje, na przykład przy próbie przedyktowania nazwy firmy przez telefon.
Nazwa, która realnie odzwierciedla klimat i charakter miejsca
Komponując nazwę salonu, nie zapomnij, w jakich realiach egzystujesz i do jakiej grupy docelowej chcesz trafić! Każdy doskonale zdaje sobie sprawę, że salony fryzjerskie mogą diametralnie różnić się od siebie zarówno poziomem doświadczenia i kwalifikacji personelu, jakością dostępnego sprzętu i wyposażenia, czy też ogólnym charakterem miejsca. Mały, okoliczny salonik fryzjerski to zupełnie inna i ukierunkowana na inną grupę klientów placówka niż ekskluzywny, wielkomiejski salon.
Tymczasem wielu właścicieli takich kameralnych saloników ma tendencję do nazywania ich w bardzo luksusowy sposób. Warto tego unikać, nazwa nie powinna być myląca dla odbiorcy. Przykładowo, klientka, która wchodzi do „Diamentowego Szyku” spodziewa się zastać ekskluzywne wnętrze rodem ze świata gwiazd i najlepszych profesjonalistów w swoim fachu. Może zatem być mocno zdziwiona, gdy po przekroczeniu progu zda sobie sprawę, że znalazła się w malutkim saloniku o skromnej aranżacji i ograniczonej palecie usług.
Reasumując, staraj się poprzez nazwę podkreślić prawdziwy charakter swojego salonu, nawiązując do wystroju jego wnętrza i panującej w nim atmosfery.
0 Komentarze